پیمان

سکوت علما، سیرى ستمگر و گرسنگى ستمدیده [نهج البلاغه : خطبه ۳]

پیمان

سکوت علما، سیرى ستمگر و گرسنگى ستمدیده [نهج البلاغه : خطبه ۳]

پیمان

صورت یا معنا؟

جمعه, ۴ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲ ب.ظ

واقعیت این است که تمامی این دنیا و همه‌ی فناوری‌های جدید و همه‌ی چیز‌هایی که موجب اعجاب ما می‌شوند تنها صورت‌هایی‌اند که در پس پرده شامل معنایی هستند. این معنا مهم است و نه آن صورت! ولی متاسفانه همواره ما به صورت‌ها و قدرت‌های ظاهری آن‌ها توجه می‌کنیم و نه قدرت واقعی که از معنا‌ها سرچشمه می‌گیرند! و اینگونه است که گول صورت‌ها را می‌خوریم و می‌پنداریم که قدرت از این صورت سرچشمه می‌گیرد.

قدرت واقعی که همه‌ی قدرت‌های دیگر مقهور اویند، همان فهم معنای اصلی جهان است و نه اینکه چگونه بهتر بخوریم، بخوابیم و بپوشیم.

  • حسین اسمعیل زاده

حزب الله

خدا

صورت

فکر

معنا

نظرات (۱)

سلام 

لطف میکنید بیشتر توضیح دهید..

پاسخ:
معنای پشت هر پدیده انسانی اهمیت دارد. این مهم است که هر پدیده انسانی چه را دنبال می‌کند؟ هدف وجودش چیست؟ برای چه به وجود آمده است؟ نه اینکه ظاهر آن چقدر پیشرفته به نظر می‌رسد! برخی تنها از روی ظاهر نسبت به خوبی یا بدی ساخته‌های انسانی قضاوت می‌کنند و اهداف و فلسفه‌ی وجودی ساخته‌های انسانی (در تمام ابعاد صنعتی، سیاسی، اقتصادی و ...) را بررسی نمی‌کنند! آیا همه‌ی این فلسفه‌ها درستند؟ آیا تمامیشان یک زندگی سعادتمند برای انسان‌‌ها را فراهم می‌کنند یا نه؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی